sâmbătă, 19 octombrie 2013

Visul unei genți pe viață


- Ți-am adus ceva, un cadou simbolic, pentru că știu că-ți plac la nebunie.
- Ce este?
- E un simbol de iubire. E modul meu de a-ți arăta că ți-am sorbit fiecare cuvânt, mi-am întipărit în minte fiecare plăcere a ta, te-am atins din priviri de sus până jos, iubito. Ți-am cumpărat viitorul și e aici, împachetat într-o hârtie de vise și speranțe.
- Știi că nu înțeleg niciodată nimic atunci când îmi vorbești așa, Ioane. Iar te-ai uitat pe site-urile alea porcotoase?
- Draga mea, eram ieri în parc și priveam cum plâng copacii cu lacrimi uscate, cum învelesc pământul în lacrimi ruginii, cum tinerele fete treceau încrezătoare...
- Așa Ioane, te uiți după fuste, ai?
- Și m-am gândit, regina mea, de unde-și trag fetele încrederea trufașă, cum reușesc să pășească precum sacralitatea? Le vedeam cum țin strâns la corp câte o geantă, cum își duc mâna prin părul proaspăt aranjat, cum clipesc senzual către un bărbat mai chipeș, cum nu le e teamă să-și arate formele apetisante tuturor, săraci, murdari, triști, bogați, veseli, la fel de încrezători sau cu capul plecat. Apoi mi-am dat seama. Acum știu, draga mea, de ce sunt femeile încrezătoare. Ce le face atât de romantice, sexy și senzuale în același timp. E geanta!
- Vai, Ioane, păi dacă mă întrebai pe mine, îți spuneam fără atâtea cuvinte complicate.
- Am vrut să-ți iau o geantă demnă de sufletul tău pur și cristalizat. Una elegantă, din piele naturală, care să contrasteze cu stilul tău aprig. Am vrut o geantă din care poți scoate înțelegere, compasiune și o minte mai deschisă. Nu am pretenția de a te schimba, o femeie pasionată ca tine nu ar putea accepta niciodată ca un bărbat să-i submineze încrederea.
- Apoi am vrut o geantă care să se potrivească cu partea tradițională din tine, una care să-ți scoată în evidență frumusețea intelectului și persistența cu care întorci o conversație în favoarea ta. 
În încercarea de a mă decide asupra modelului de geantă care ți s-ar potrivi mai bine, mi-am dat seama de ceva. Tu ești dincolo de convențional. Chiar dacă pari prostuță...
- Hei, hei, ai grijă cum vorbești!
- Chiar dacă ești prostuță, modul prin care tu vezi lumea este original, e dincolo de înțelegere. Tu ai nevoie de o geantă de la Reeija în care poți îndesa toate dorințele și gândurile cele mai întunecate. Ai nevoie de o geantă ca de o conștiință, care să nu-ți trădeze încrederea așa cum, poate, o fac eu uneori. 
- Dragul meu, îmi respect geanta așa cum orice bărbat cu încredere în sine respectă o femeie. Într-o lume modernă, în care femeia este egală bărbatului sau femeia este stăpâna bărbatului, într-o astfel de lume geanta este stăpâna femeii, este oglinda către sufletul ei. Iar gențile de piele  reușesc cel mai bine să stăpânească dorințele animalice ale femeilor de a îndesa totul în geantă. 
- Pentru astfel de momente în care treci dincolo de starea ta obișnuită îmi ești dragă!

Niciun comentariu: