vineri, 29 noiembrie 2013

Ne combinăm prin blogosferă?

       Penultima probă din SuperBlog 2013 ne îndeamnă să ieșim din fanteziile și ficțiunile celorlalte articole și să vorbim despre puterea parteneriatului în blogosferă, un concept destul de nou pentru mine. 
      Am început acest blog la insistențele profesoarei mele de română din liceu. M-am apropiat foarte mult de el, pot spune chiar că am devenit parteneri de nădejde în toate acele nopți nedormite în care imaginația pompa cuvinte spre tastatură. Nu am privit niciodată spre exterior: eram doar eu și blogul meu, fără alte priviri în blogosferă. Sincer, cea mai apropiată formă de parteneriat pe care am realizat-o vreodată a fost continuarea unui articol de tip Leapșă al cărui scop era unul pur informativ și de amuzament. Și, bineînțeles, neuitatul Blogroll - Pe cine citesc - care se afla în partea dreaptă a blogului și în care se regăseau câteva nume de bloggeri și linkuri către blogurile lor. Aceștia puteau să mă aibă sau nu în lista lor de bloguri pe care le urmăresc. Din păcate am șters această rubrică cu mult timp în urmă din cauza modificărilor de design pe care le-am făcut blogului. Știu că aș fi putut reface lista, dar am preferat să păstrez scrierile numai pentru mine, să fie un jurnal la care persoanele cunoscute să nu aibă acces prea ușor. Și acest lucru s-a schimbat, acum 3 luni când m-am hotărât că vreau mai mult decât anonimat, vreau vizibilitate și critici.
          Într-o încercare nebunească de a-mi extinde orizontul blogosferic, m-am înscris la SuperBlog 2013. Ei bine, aici am aflat ce înseamnă un parteneriat și cum poate fi el onorat de către ambele părți. Fie că e vorba de un parteneriat blogger-blogger, fie că e vorba de unul blogger-insituție publică/privată, am învățat că acesta se bazează pe respect reciproc și pe promisiunea de a duce la capăt sarcinile pe care fiecare trebuie să le îndeplinească. Am văzut de ce este nevoie de un parteneriat cu o instituție de genul www.RadioLynx.ro, care nu numai că îți sporește vizibilitatea în afara concursului, dar le oferă și participanților o perspectivă mai concretă asupra anumitor aspecte din cerințele probelor. Sau cum un site de tipul www.toateblogurile.ro trebuie să fie prezent în lista ta de parteneri atunci când realizezi un concurs de o asemenea amploare. Utilitatea acestor asocieri, indiferent de cantitatea beneficiilor pe care o primești sau o dăruiești, este vizibilă atât în numărul tot mai mare de participanți, precum și în modul prin care aceștia se raportează la concurs: superbloggerii din acest an par a fi mai degrabă niște parteneri în această competiție, decât simpli concurenți. Legăturile realizate de-a lungul celor două luni atât pe grupul de pe Facebook cât și în afara acestuia au fost mult mai strânse, reușind parcă să depășească spiritul competititv. 
         În această ediție a Superblog 2013 s-a simțit mai mult prezența partenerilor de tipul instituțiilor mass-media și a companiilor, decât a bloggerilor parteneri formați din concurenții edițiilor anterioare. Singura care a fost mai activă în desfășurarea obișnuită a competiției a fost Sorana Bordas, câștigătoare a locului I în Spring SuperBlog 2013 cu blogul www.Irealia.eu. Ca partener blogger, Sorana a oferit concursului mai mult decât o poză pe blogul personal, susținând și oferind sfaturi la nevoie participanților.
       Parteneriatele între mai multe părți par a fi, uneori, o variantă mai optimă decât acelea între doi bloggeri. Mergând pe principiul ,,unde-s mulți puterea crește”, am învâțat că avantajele pe care ți le oferă un parteneriat pot depăși uneori așteptările și îți pot oferi nu numai o vizibilitate sporită, dar le oferă cititorilor tăi fideli posibilitatea de a descoperi atât alți bloggeri talentați, cât și instituții folositoare.
        Teoretic, nu pot explica și nu știu cum funcționează un parteneriat  cu SuperBlog decât din ce am văzut din exterior. Pot spune doar că aștept cu nerăbdare să devin partener blogger al acestei competiții și să îmi dezvolt calitățile de partener.

Niciun comentariu: